Voditelj: Karolina Hosu, dipl. knjižničar i prof. hrvatskoga jezika
RADNO VRIJEME:
Ponedjeljak: 8:00 h -14:00 h
Srijeda: 8:00 h – 14:00 h
Petak(svaki drugi): 8:00 h -14:00 h
Na ovom linku možete pronaći korisne stvari vezane za web dizajnere i one koji se tako osjećaju. Pokušat ćemo vas obavještavati sa najnovijim informacijama iz svijeta weba, kuda kolaju sve te internet informacije i što se zbiva na socijalnim mrežama.
Dva internetska diva u praksi će testirati teoriju o šest stupnjeva odvojenosti. Cilj je utvrditi društvene niti koje povezuju potpune strance.
Teorija o 'šest stupnjeva odvojenosti' (Six degrees of separation) odnosi se na ideju da bilo koje dvije osobe na svijetu dijeli mreža poznanstava koju čini ne više od šest ljudi, i tu je teoriju još 1967. godine postavio sociolog Stanley Milgram. Harvardski znanstvenik pokušao ju je i dokazati zatraživši od 96 osoba da slučajnim odabirom pokušaju dostaviti pismo do ciljane osobe u sasvim drugom gradu. Taj i brojni slični eksperimenti pokazali su da bi ideja o šest stupnjeva odvojenosti mogla šljakati u praksi, ali niti jedan nije proveden na većem uzorku ispitanika. Do sada.
Facebook u svojoj mreži okupljaj oko 750 milijuna ljudi koji u prosjeku imaju oko 130 prijatelja. U eksperimentukojeg je pokrenula istraživačka ekipa Yahooa može sudjelovati svatko registriran na Facebooku. Registracijom na stranici Small World Experiment postaje se učesnikom eksperimenta, a one koji se prijave uskoro će dobiti zadatak:zadanu pokuru morat će pokušati dostaviti slučajnim odabirom određenoj osobi koristeći pritom svoje prijatelje na Facebooku.
Usprkos entuzijazmu i općoj oduševljenosti koju ne skriva ekipa koja je zamislila projekt, sami znamo koliko su klimava Facebook prijateljstva. Relevantnost istraživanja mogla bi biti narušena činjenicom da ekipa ima više od jednog profila, da su pola njih spammeri, frizerski saloni i automehaničarski servisi. Uostalom, i ideja o prosječnom Fb korisniku koji ima 130 prijatelja debelo je nategnuta. To što si ljudi liječe komplekse frendajući sve i svakoga po Facebooku ovu društvenu mrežu teško mogu učiniti kvalitetnim mjestom za sociološka istraživanja, osim ako predmet istraživanja nije bolesna sujeta i krhki ego.
Izvor: idesh.net